Органи травлення людини. Значення травлення. (Гіба О.Г.)

Мета:

·        Освітня.

Ознайомити учнів із :

Ø системою органів травлення людини;

Ø провести загальний огляд травної системи;

Ø визначити біологічне значення травлення;

Ø переконатися у відповідності будови й функції травної системи.

 

·     Розвиваюча.

Ø Розвивати уміння проводити досліди та спостереження;

Ø робити відповідні висновки та узагальнення;

Ø розвивати пам’ять, увагу, уяву, логічне мислення.

 

·     Виховна.

Ø Виховувати бережливе ставлення до власного організму.

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

 

Форма проведення: урок-консультація.

 

Хід уроку

 

I.Загальнокорекційний етап.

1. Організаційна підготовка учнів  до роботи.

- Доброго дня, любі діти.

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

- Сьогодні на нашому уроці присутні гості, яких дуже цікавлять уроки з природознавства.

- Вони хочуть, щоб ми поділилися своїми знаннями з ними.

- Ну що, покажемо, які ми розумні?

3. Фенологічні спостереження.

- Яка зараз пора року?
- Який місяць?

- Який сьогодні день тижня?
- Подивіться у вікно, який сьогодні стан неба?
- Чи є вітер?
- А чи були сьогодні опади?
- Що ви можете сказати про температуру, тепло сьогодні чи стало холодніше?
- Ви молодці.

- Діти, що саме ми вивчаємо на уроках природознавства у 9-му класі?(Організм людини)

- Що таке організм?

- Значить організм – це тіло людини, яке складається з багатьох органів, що розміщені в порожнинах.

- Скільки є порожнин у тілі людини? (3)

!!!- Покажіть, відділіть і назвіть, будь ласка, ці порожнини на інтерактивній дошці. (Черепна, грудна, черевна)

- Що знаходиться у черепній порожнині?(Головний мозок)

- Що знаходиться у грудній порожнині? (Серце та легені)

- А що знаходиться у черевній порожнині? (Шлунок, кишечник, печінка, нирки, сечовий міхур)

- Молодець, сідай, будь ласка.

- Що таке скелет? (Кістки)

- А яке значення ще має скелет? (Це опора тіла людини)

!!!- А зараз знову попрацюємо з інтерактивною дошкою.

- Оберіть правильну відповідь.

- До дошки іде…..

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
Евокація. (Метод передбачення)
— Що потрібно робити, щоб рости здоровим і сильним, правильно розвиватися? (Їсти і пити).

-         Так, щоб жити, працювати, а дітям — ще й рости, треба їсти й пити, бо харчові продукти містять усі потрібні для організму речовини.

-         Що відбувається з їжею в нашому організмі? (Перетравлюється)

-         А перетравлюються вони органами травлення, які знаходяться в черевній  порожнині.

-         Пригадайте, що знаходиться в черевній порожнині?(Шлунок, кишечник, печінка, нирки, сечовий міхур)

!!!- Отже, темою нашого уроку є «Органи  травлення».

- Відкрийте зошити і запишіть тему уроку з інтерактивної дошки: «Органи  травлення».

                                                                                                                    

IV. Вивчення нового матеріалу.

— У нашому тілі «захована» дивна й складна «кухня». І навіть тоді, коли ви сидите за партою чи бігаєте надворі, читаєте або спите, у ній постійно «готується» їжа для всіх органів нашого тіла. Усі їдять, скільки їм потрібно, а деякі органи навіть нагромаджують запаси. У дорослої людини «кухня» тягнеться вісім метрів, але вкладена вона так вправно, що вміщується у невеликому «приміщенні». Як називається кожен орган і яка його функція, ви дізнаєтеся, здійснивши подорож по «диво-кухні», переглядаючи відео.

Відео про травлення.

-         Отож, які органи називають органами травлення? (ротова порожнина, слинні залози, стравохід, шлунок, печінка, жовчний міхур, підшлункова залоза, тонкий кишечник, товстий кишечник)
!!!— Отже, що таке травлення? (Травлення – це перетворення їжі в організмі

людини на поживні речовини.) на інтеракт.дошці

-         Запишіть, будь ласка, цей термін у ваші зошити.

Робота з підручником.

- Відкрийте підручники на сторінці 74. Уважно прочитаємо текст.

!!!-Знайдіть у тексті органи травлення і запишіть у зошитах.(Індивід. робота –

розмальовка)

- А зараз зверніть увагу, у підручнику на малюнку зображені ці органи, давайте їх назвемо. (під номером 1….., під номером 2…)

- Які органи травлення ми сьогодні вивчили? (ротова порожнина, слинні залози, стравохід, шлунок, печінка, жовчний міхур, підшлункова залоза, тонкий кишечник, товстий кишечник)

- Що відбувається з поживними речовинами в органах травлення? (Поживні речовини в органах травлення спочатку подрібнюються, а потім перетравлюються).

V. Систематизація та узагальнення знань.
- Тепер ми з вами проведемо«Відкритий тест», у якому ви повинні закінчити речення.
!!!- На дошці написані речення, які потрібно закінчити. Поруч зачеплені картки, якими потрібно закінчити речення( на магніті)(на інтеракт. дошці)

- До дошки виходить…..
~ Їжа подрібнюється і змішується у ...(ротовій порожнині).
 ~ З ротової порожнини ... (їжа) потрапляє черезстравохіду... (шлунок).
 ~ Їжа всмоктується в кров у ... (кишечнику).
 ~ Неперетравлені рештки їжі потрапляють у... (товсту кишку) й виводяться назовні

по... (прямій кишці).

 

-         Групова робота за картками.

!!!- Я вам пропоную з поданих картинок органів обрати тільки ті, які належать до органів травлення. Вибрані органи прикріпити до організму людини на дошці.(на інтерактивній дошці людина і вони прикріплюють до людини)

!!!- Я вам роздаю конвертики, у них всі слова про органи травлення перемішані, ви повинні скласти з цих слів речення. Зрозуміли? (М’язи,серце, легені та інші органи тіла людини працюють, ростуть, розвиваються тільки тоді, коли вони дістають поживні речовини. До органів травлення належать ротова порожнина, слинні залози, стравохід, шлунок, печінка, підшлункова залоза, тонкий кишечник, товстий кишечник)

!!!- Молодці, ви справились з цими завданнями, а зараз перейдемо до іншого завдання.(гра на інтеракт. дошці Будова органів травлення)

!!!- Дуже добре, ви справились з цими завданнями, а зараз перейдемо до іншого завдання (гра на інтеракт. дошці Будова травної системи людини)

 

VI. Підсумок .

—  Які висновки ви можете зробити з сьогоднішнього уроку?

—  Що вам найбільше запам’яталось?

—  На сьогоднішньому уроці всі працювали дуже гарно і старанно.

— На домашнє завдання прочитати у підручнику с.74-75 та виписати у зошиті висновок

про органи травлення.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

М’язи,серце, легені та інші органи тіла людини працюють, ростуть, розвиваються тільки тоді, коли вони дістають поживні речовини. До органів травлення належать ротова порожнина, слинні залози, стравохід, шлунок, печінка, підшлункова залоза, тонкий кишечник, товстий кишечник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Банер

Національна гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія

Опитування

Ваш улюблений шкільний предмет