Основні напрямки роботи служби |
- перевірка відвідуваності занять учнями; - складання соціального паспорту сімей, класів, школи; - профілактичні бесіди з «важкими» учнями та їх батьками; - участь в роботі ради профілактики, адміністративних співбесідах, педрадах з питань роботи з батьками; - взаємодія з органами; - розвиток індивідуальних здібностей учнів; - надання психологічної допомоги і підтримки учням.
- надає допомогу дитині в кризових ситуаціях. Важливо знайти шляхи, варіанти виходу з кризи, підтримати у важкий час; - аналізує стан соціально-психологічного виховання в різних соціальних сферах, що оточують дитину і впливають на неї; - направляє діяльність учнів на самовиховання, самонавчання, вміння самостійно організовувати своє життя і вчинки; - координує і об’єднує роботу різних спеціалістів, організацій, що вирішують проблеми дітей, мають відношення до стану їх кризи, захисту їх справ; - охороняє і захищає особистість, її права і інтереси; - створює умови для безпечного, комфортного і творчого життя дітей; - організовує соціально-психологічну і правову консультацію для дітей, педагогів, батьків; - вирішує конфлікти ситуацій між учнями, педагогами, батьками; - сприяє здоровому способу життя колективу, кожного його члена. Принципи роботи служби Доступність – можливість отримати допомогу для всіх, хто її потребує; Своєчасність – включення служби в роботу на самих ранніх стадіях. Індивідуалізація – індивідуальний підхід при якому слід враховувати рівень інтелекту, стан здоров’я, освітній рівень, особливості особистості, соціальний стан. Комплексність – психологічне вивчення особистості, корекція, підвищення рівня освіченості, відновлення соціального статусу. Ефективність – відновлення особистості дитини, активне включення її в життя. Наступність – єдина форма, етапність, безперервність, зворотній зв'язок. Багатофункціональність – виконання комплексу різноманітних заходів з охорони і захисту прав особистості членів колективу школи. Інтеграція – отримана інформація повинна акумулюватися в замкнену систему, що забезпечує повне збереження таємниці і анонімність респондентів. Оперативність – швидке вирішення чи профілактика проблеми і протиріч в колективі школи, у даної особистості. Репрезентативність – представництво у всіх соціальних групах учнів і врахування їх інтересів. Адаптація – орієнтація на рухливість, відсутність інертності і швидке пристосування до змін зовнішнього соціального середовища, якостей особистості, колективу.
|