Сьогодні, як ніколи, зростає роль освіти у підготовці школяра до самостійного життя у світі, де кількість надзвичайних ситуацій постійно зростає, екологічна ситуація погіршується. Життєво необхідно озброїти дітей знаннями, вміннями і розумінням важливості збереження власного здоров'я, формувати в учнів свідоме розуміння цінності власного життя та здоров’я, виховувати в них свідому, осмислену позицію щодо безпеки життєдіяльності.
Тому виховання здорового покоління, зі сформованою культурою безпечної поведінки, з засвоєними алгоритмами дій в умовах надзвичайних ситуацій, одне з пріоритетних завдань, яке стоїть перед освітою.
Основна мета проведення «Тижня з безпеки життєдіяльності» - допомогти сформувати в учнів свідоме ставлення до свого життя і здоров'я, оволодіти основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров'я поведінки у повсякденному житті та при виникненні надзвичайних ситуацій.
«Тиждень з безпеки життєдіяльності» включає такі технологічні етапи:
• чітко продумана організація навчально-виховного процесу;
• використання міжпредметних зв'язків;
• моделювання та створення ігрових навчальних ситуацій;
• засвоєння правил поведінки, які гарантують безпеку життя дитини.
Значна увага приділяється розбору практичних питань із навчання дітей правильному поводженню в різних життєвих ситуаціях.
У «Тижні з безпеки життєдіяльності» виокремлюються такі компоненти: практичний, теоретичний, ігровий.
Практичний компонент передбачає здійснення школярами будь-яких практичних дій: це підготовка стінгазети, плакату, проведення спортивних естафет, тощо.
Теоретичний компонент є дуже різноманітним. Його основне завдання - розширити знання школярів про основи безпеки життєдіяльності, про різного роду надзвичайні ситуації та правила поведінки під час їх виникнення, про безпеку у повсякденному житті та ведення здорового способу життя.
Ігровий компонент (конкурси, вікторини, турніри, рольові ігри) найбільш видовищний в «Тижні з безпеки життєдіяльності». У ньому беруть участь усі школярі. У конкурсах і турнірах може проявлятися й просто бажання перемогти, бути першим. Це добре, адже все одно учні засвоюють необхідну інформацію, а заодно проявляють свої здібності та знання.
Інтерактивні методики, які застосовуються в рамках проведення «Тижня з безпеки життєдіяльності» дають змогу задіяти не тільки свідомість дитини, але й її почуття, емоції, вольові якості, тобто залучатись до процесу навчання «цілісної людини». І це сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу.
З метою поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, пропаганди здорового та безпечного способу життя, вироблення в дітей умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій з 12 по 18 вересня 2016 року в комунальному закладі «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа – інтернат №4» проходив Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності «Запобігти. Врятувати. Допомогти».
Відповідно до тематики Тижня були проведені заходи:
бесіди з безпеки життя:
· «Стій! Увага! Йди!» (1-4 класи)
· «Дорога до школи» (5-7 класи)
· «Це повинен знати кожен. Перша допомога» (8-9 класи)
· відпрацювання правил переходу дороги, перехрестя «Уважний пішохід» (1-4 класи)
· аукціон ідей «Що означає безпека»
· рухливі ігри «Водії», «Пішоходи та автомобілі»
· вікторина з правил дорожнього руху «Чи знаєш ти обов’язки та права пішоходів» (5-8 класи)
· виставка методичної та науково-популярної літератури «Безпека понад усе»
· вікторина в малюнках «Обережно! Небезпека!»
· єдиний день інформування «Убезпеч своє життя»
· хвилинки дискусії «Будь обережним на вулиці і вдома»
· бесіди з батьками з техніки безпеки «Безпечне навчання та відпочинок».
Проведена робота була змістовною, корисною, цікавою. Діти показали достатній рівень знань з правил безпеки життєдіяльності.
Загалом, підсумовуючи результати проведення Тижня знань з безпеки життєдіяльності, можна з впевненістю констатувати, що питання безпеки життєдіяльності підростаючого покоління в житті сучасного суспільства посідає особливе місце, адже саме від таких знань та вмінь залежить їх майбутнє – щасливе та безпечне.
|