Чинники формування здорового способу життя
Четвер, 14 квітня 2016, 10:40

Мета. Розглянути складові здорового способу життя, умови формування вмінь та навичок здорового способу життя, правила здорового способу життя, особисті можливості вибору способу життя. Поглибити знання учнів про здоров’я, його значення для навчання, спілкування, повноцінної праці та відпочинку. Заохочувати дітей до ігор, фізичних вправ та спорту. Розвивати вміння учнів робити самоаналіз навичок здорового способу життя, естетичне сприйняття соціального, предметного і природного довкілля. Виховувати в дітей моральні цінності, потяг до прекрасного.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: паперові купюри, дзеркало, яблука, мікрофон, стрічки, склянка, кульки, пальчикова фарба, «дерево здоров’я», віночки, фартух, фломастери, презентація, комп’ютери.

Хід уроку

1.Організація класу до уроку

1.1 Привітання

«Доброго дня». Вітаючись, ми, зазвичай кажемо «Привіт», «Доброго здоров’я». Таким чином ми бажаємо один одному здоров’я. У давнину казали: «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо!

1.2.Гра «Побажання»

2.Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

2.1.Бесіда

Гроші                 Дзеркало                 Яблуко

(багатство)               (краса)                 (здоров’я)

- Діти, уявіть собі, що у вас є можливість на все життя обрати для себе скарб:

- Чому ви зробили такий вибір? Поміркуйте і обґрунтуйте свою відповідь.

2.2.Підведення підсумків виконаної роботи

«Здоров’я – найдорожчий скарб»

2.3.Продовження бесіди

- Як ви думаєте про що ми сьогодні будемо говорити?

- Що таке здоровʼя?

2.4. Вправа «Коло ідей»

 

2.5.Підведення підсумків виконаної роботи.

Таке  поняття «здоров’я» дає Всесвітня організація охорони здоров’я.

Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров’я є повноцінне життя і активне довголіття. (Слайд 1)

2.6.Вправа «Мікрофон»

- Що означає бути здоровим?

Бути здоровим – значить бути: (Слайд 2, 3, 4)

2.7.Підведення підсумків виконаної роботи

І вам, дорогі діти, сьогодні необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво, займатись фізкультурою і спортом. Уміти правильно організувати своє дозвілля, відмовитись від шкідливих звичок.

3.Продовження бесіди

- Чи однакове у нас здоровʼя?

- Чи може людина завжди бути здоровою?

- Як ви думаєте, чи може людина слідкувати за своїм здоров’ям протягом життя?

3.1.Вправа – руханка «Вище голови не стрибнеш»

3.2.Підведення підсумків виконаної роботи

-  Який висновок можна зробити з цієї вправи?

4.Вправа "Що впливає на моє здоров’я"(Слайд 5)

- Що впливає на наше здоров’я? 

5. Оголошення теми уроку

Діти, ми сьогодні будемо говорити про здоровий спосіб життя.

6.Вивчення нового матеріалу

6.1.Бесіда

- Що таке здоровий спосіб життя?(слайд 6)

- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя? (слайд 7, 8, 9)

1) правильне харчування                    2) активний відпочинок

3) дотримування правил гігієни         4) дотримування режиму дня

5) заняття фізичним спортом

- Хто робить вранці зарядку?

- Всі бачили, як потягується кішка після сну. Недарма вона це робить, щоб розім’яти кісточки, свої лапки, спинку. Щоб бути бадьорими весь день, і ми повинні робити зарядку.

Зарядка - це заряд на цілий день (фізхвилинка) (слайд 10)

7.Закріплення вивченого матеріалу

7.1.Бесіда

- Який спосіб життя зміцнює здоров’я?

- Як ви думаєте здоровий спосіб життя може вплинути на навчання? Працю?

- Що потрібно для ведення здорового способу життя?

- Як ви думаєте, чи багато людей чули про здоровий спосіб життя?

- Чи всі вони ведуть здоровий спосіб життя? Чому?

- Чи можуть в такому випадку в людини виникнути проблеми зі здоров’ям?

Люди, які ведуть малорухливий спосіб життя, неправильно харчуються, тривалий час переживають негативні емоції, курять, вживають алкоголь та наркотики, починають хворіти та втрачають здоров’я.

-  Що потрібно робити?

-  Якщо у людини виникають проблеми із здоров’ям, чи одразу вона звертається до лікаря? Чому?

7.2.Вправа "Склянка з водою"

7.3.Підведення підсумків виконаної роботи

Можна думати про проблему, але як правило це не до чого не призводить. Її «вага» не зменшиться. Впоратися з проблемою дозволяє тільки дія. Якщо у людини виникають проблеми із здоров’ям, то необхідно цю проблему вирішувати якомога швидше, і тоді вона знову буде здоровою, повна сил, енергії та позитивного настрою.

8.Вправа "Розподіли на групи" (Слайд 11)

- Що може вплинути на наше здоров’я?

Покращує здоров’я                Погіршує здоров’я

Слова: пияцтво, вживання наркотиків, регулярне миття під душем, куріння, харчування у фаст-фудах, заняття спортом, недосипання, дотримування розпорядку дня, активний відпочинок, читання під час їди.

9. Вправа "Небезпечна кулька" (слайд 12)

 

10. Вправа "Займи особисту позицію" (Слайд 13)

"Згідний" - пробувати наркотики заборонено; алкогольні напої отруйні для організму; необхідно заборонити продаж тютюнових виробів.

"Не згідний" - пробувати наркотики дозволено всім; алкогольні напої потрібно вживати дорослим людям; продаж тютюнових виробів необхідно збільшити.

11.Робота за комп’ютером. Вправа «Будинок здоров’я» (слайд 14,15)

- Що ми повинні зробити перед тим як сісти за комп’ютер? Як включити комп’ютер?

12. Творча вправа «Віночок здоров’я» (слайд 16)

 

13. Релаксація «Дотягнись до зірок» (слайд 17)

14. Підведення підсумків виконаної роботи.

Існує вислів: «Не шукай краще, а шукай своє. Адже краще не завжди стане твоїм, зате твоє – завжди краще». Лише власний вибір зробить людину щасливою. (Слайд 18)

15. Підсумок уроку

Мені сподобалось (не сподобалось) ……

Я б хотів…………….

Від наступного уроку очікую…..

16. Вправа «Тепло твоєї долоньки у моєму серці»

 

 

 
Банер

Національна гаряча лінія

Національна дитяча гаряча лінія

Опитування

Ваш улюблений шкільний предмет